images/stories/bizportraits/IMG_98454.jpg Per Bergfors
Cell: +45 24 24 82 84
Email:
images/stories/bizportraits/IMG_98434.jpg Ric Jakobsen
Cell: +45 22 40 80 52
Email:

Privatlivspolitik

Privatlivspolitik

Dette website benytter cookie-er til at håndtere login, navigation, og anden funktionalitet. Ved at benytte vores website, accepterer du at vi kan gemme denne slags cookie-er på din enhed.

Se EUs Privatlivs Direktiv

Du accepterer ikke cookie-er denne beslutning kan fortrydes.

Du har godkendt at vi kan gemme cookie-er på din enhed. Den beslutning kan annulleres.

Lederens 4 søjler®

Hvis man skal tro mange management konsulenter og desværre også en del HR folk, så er alt hvad en leder behøver et kursus i coaching og/eller et kommunikationskursus for at blive en dygtig leder.

de4sjler
Men disse ting, er kun en meget lille del, af det der skal til, for at en leder bliver dygtig.
Der findes langt mere basale områder som bør være på plads for ledere, inden de kastes ud i 90% af de værktøjer som tilbydes ledere i dag. Desværre kan over 80% af lederne ikke disse områder, hvorfor de fleste udviklingstiltag er spændende, men reelt ikke fører til særligt store resultater, fordi basis ikke er på plads.

Der er 4 indsigter som en leder skal have, for at hun/han reelt kan bruge mange af de andre værktøjer som udbydes i dag. Disse værktøjer kan læres gennem at lede i rigtig mange år eller de kan læres ved at virksomhederne og organisationerne satser bevidst på at deres ledere kan disse områder. Disse områder kaldes Lederens 4 Søjler® og fungere som den platform lederen har for at kunne skabe ekstraordinære resultater.

De hårde basis kompetencer:

 

Købmandskab

 

Vide hvad der er vigtig og hvordan der skabes økonomiske resultater, så vi har baggrund for at træffe kompetente beslutninger, samt forståelse af hvad god og ansvarlig opførsel er i det respektive job

Execution / Handlekraftighed

 

Forståelse for hvordan vi omsætte planer og tanker til handling og systemer som skaber de ønskede resultater

De bløde basis kompetencer:

Personaleledelse - forståelse for hvordan vi kan motivere og udvikle vores medarbejdere, så de bliver længere og performer bedre så kunderne bliver mere tilfredse

 

Selvindsigt

- forståelse af hvem vi er og hvordan vi påvirker verden omkring os, så vi kan trække på vores styrker og undgå vores svagheder og dermed fungere optimalt med vores verden og os selv

 

Uden ovenstående viden kan vi ikke lede og bruge de fleste af de værktøjer vi normalt bliver udsat for.

Mange ledere kan 1 eller 2 af søjlerne delvist, men meget få kan alle 4 søjler godt. Succesfulde ledere der evner alle 4 søjler på en gang, formår også at undgå nogle af de negative konsekvenser ved for fokuseret brug af enkelt søjler. Synergien opstår i den samlede forståelse kombineret med den selektive brug.

Mangler selvforståelsen aner lederen ikke hvordan hendes/hans handlinger vil bliver opfattet og lederen handler uden nogen form for realisme, da der vil være en mur mellem lederen og den verden lederen skal lede i.

 

Dem der kan dette, er tit dem vi roser for at være dygtige kommunikatorer eller vi roser dem for at være mere holistiske end andre. De hviler i sig selv.